Nissan’ın Çin pazarına özel geliştirdiği elektrikli sedan modeli N7, haziran ayında gösterdiği satış performansıyla yabancı markalar arasında en çok tercih edilen model oldu. 6.189 adetlik satış rakamına ulaşan N7, bu performansıyla General Motors’un Çinli ortağıyla ürettiği Buick GL8 ve Toyota’nın elektrikli modeli bZ3X gibi rakiplerini geride bıraktı. Volkswagen’in ID.3 modeli ise 3.950 satışla dördüncü sırada yer aldı.
Nissan, toparlanmayı başardı!
İlk tanıtıldığı dönemde Xpeng P7’ye olan benzerliğiyle dikkat çeken N7, özellikle genç kullanıcılar arasında rağbet görüyor. Nissan logosunu taşıyan model, Japon markanın Çinli ortağı Dongfeng ile birlikte geliştirildi. Aracın temelini Dongfeng’in eπ 007 platformu oluşturuyor. Çin pazarında yaklaşık 17.800 dolarlık başlangıç fiyatıyla satışa sunulan model, uygun fiyatı ve yüksek menzil seçenekleriyle öne çıkıyor.

Giriş seviyesi olan N7 510 Pro, 58 kWsa kapasiteli LFP bataryayla geliyor ve Çin’in CLTC test protokolüne göre 510 kilometre menzil sunuyor. Üst seviye N7 625 Max versiyonu ise 73 kWsa batarya ile 625 kilometreye kadar menzil sağlayabiliyor. Motor gücü seçenekleri ise 215 hp (160 kW) ve 268 hp (200 kW) olarak ikiye ayrılıyor. Fiyatlandırma ve performans, tercih edilen versiyona göre değişiklik gösteriyor.
Şu anda yalnızca Çin pazarında satılan N7’nin, ilerleyen dönemde küresel pazarlarda da boy gösterebileceği belirtiliyor. Nissan’ın bu konudaki planları arasında modelin farklı bir adla satışa sunulması veya geçmişte kullanılan “Primera” isminin yeniden gündeme getirilmesi bulunuyor. Çin’deki bu başarı, finansal zorluklar yaşayan Nissan için stratejik açıdan önemli bir gelişme.