YouTube, 15 Temmuz itibariyle yürürlüğe girecek olan yeni para kazanma politikası güncellemesiyle ilgili tartışmalara açıklık getirdi. Şirketin içerik irtibat yetkilisi Renee Richie, yayınladığı video aracılığıyla güncellemenin kapsamını ve amacını netleştirdi. Richie’nin açıklamalarına göre, bu yeni düzenleme özellikle tekrarlayan ve seri üretim içeriklerin daha etkili şekilde tespit edilmesini hedefliyor.
YouTube, yeni güncellemesi ile geliyor
YouTube, daha önce de para kazanma sisteminde belirli içerik türlerine sınırlama getirmişti. Ancak 15 Temmuz’daki güncelleme, yapay zekayla üretilmiş ya da yorum katılmadan doğrudan başka içeriklerin yeniden kullanıldığı videoların platformda gelir elde etmesini iyiden iyiye zorlaştırıyor. Richie, bu tarz içeriklerin zaten hali hazırda politikalar gereği para kazanamadığını ancak yeni sistemin bu tür içerikleri daha iyi filtrelemeyi amaçladığını belirtti.
Açıklamada dikkat çeken bir diğer detay ise, “tekrarlayan içerik” tanımının artık “otantik olmayan içerik” olarak güncellenmiş olması. YouTube, bundan sonra içerik üreticilerinden yalnızca teknik anlamda değil, içerik değeri açısından da özgünlük bekliyor.
Bir videonun daha önceki bir içeriği kullanması durumunda bile, bu kullanımı yorum, açıklama, parodi, animasyon ya da öğretici anlatımla zenginleştirmesi gerekiyor. Aksi halde içerik, “değer katmayan tekrar” sınıfına alınarak gelir elde etme hakkını kaybedebilir.
Yapay zekâ ile üretilen videolara da özel bir vurgu yapıldı. Richie, bu içeriklerin spam niteliği taşımaması gerektiğini ve mutlaka izleyiciye bir katkı sunması gerektiğini ifade etti. Aynı zamanda içerik yükleme aşamasında, “Yapay Zeka ile Değiştirilmiş” seçeneğinin işaretlenmesi zorunlu hale geliyor. YouTube, bu adımla hem yapay zekâ içeriğinin şeffaflığını artırmayı hem de platformdaki güvenilirliği korumayı amaçlıyor.